تولید زغال پرسی از خاک زغال یک صنعت جدید در کشور و خاورمیانه به حساب می آید که مواد اولیه یعنی خاک زغال از پسماند تولید زغال چوبی یا از زغال کربن می باشد و در بازار به صورت عمده به فروش میرسد. از خاکه زغال نیز زغال فلافلی و زغال حبه ای و انواع زغال قالبی تولید می شود که بیشتر برای مصارف قلیانی و کباب کردن و سوخت به کار می رود.

برای تولید زغال پرسی خاک زغالی ما به 1 الی 2 نفر نیرو کار و فضای حداقل 100 متری سر بسته با ارتفاع بالای 3 متر و برق 3 فاز 32 آمپر همراه با سوخت گاز یا گازوئیل نیاز داریم مواد اولیه خاک زغال (حدودا 98 درصد) مابقی چسب و آب می باشد که اول وارد میکسر می شود تا خمیر زغال ایجاد شود سپس این خمیر زغال را داخل دستگاه پرس میریزیم تا شکل بگیرد در نهایت محصول شکل گرفته را داخل خشک کن قرار میدیم.

دستگاه تولید زغال پرسی خاک زغالی نظر در 3 مدل پرس هیدرولیکی و اکسترودری و پرس فلافلی (باربیکیو یا توپی) با  ظرفیت های متفاوت می باشد و هزینه راهندازی این تولید نیز خرید مواد اولیه و کرایه مواد اولیه و اجاره سوله و قبوض کارگاه و دستمزد کارگر و بسته بندی می باشد که بستگی به نوع و ابعاد دستگاه متغیر است.